Thursday, July 17, 2008

Temuramah Dengan Muhajir & Mujahid Pattani Darussalam

Pada awal April 2008, Khattab Media Publication (Khattab Media) telah mengatur temujanji dengan salah seorang pimpinan Tandzim Al-Qaeda Bahagian Asia Tenggara yang mewakili golongan Muhajirin bagi pihak Mujahidin yang berperang di Pattani Darussalam, saudara Abu Ubaidah. Saudara Abu Ubaidah merupakan seorang Mujahid asal Malaysia. Beliau yang merupakan seorang bekas Jurutera telah meninggalkan segala kenikmatan dunia untuk sama-sama berjihad di Pattani Darussalam untuk menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini. Ikuti temuramah tersebut sepenuhnya.

Khattab Media: Assalamualaikum Saudara Abu Ubaidah. Terima kasih kerana melapangkan masa untuk memenuhi undangan daripada Khattab Media. Sebagai memulakan perbicaraan, mungkin saudara boleh jelaskan serba sedikit tentang apa yang sebenarnya berlaku di sini yang menjadi pencetus masuknya golongan Muhajirin daripada Tandzim Al-Qaeda Bahagian Asia Tenggara untuk sama-sama berperang di Pattani Darussalam?

Abu Ubaidah: Waalaikumussalam Warahmatullah. Segala puji hanya bagi Allah, kita memuji-Nya, memohon pertolongan kepada-Nya dan memohon keampunan kepada-Nya. Kita juga memohon perlindungan Allah di atas segala kesilapan dan kesalahan diri kita. Mereka yang diberikan petunjuk oleh Allah, maka tiada siapa pun yang dapat menyesatkannya daripada petunjuk tersebut. Dan barangsiapa yang disesatkan oleh Allah, maka tidak siapa pula yang dapat memberikannya petunjuk. Aku bersaksi bahawa tiada Ilah (tuhan) melainkan Allah dan tiada sekutu bagi-Nya. Dan aku bersaksi bahawa Muhammad adalah hamba Allah dan Rasul-Nya.

Terima kasih kepada Khattab Media atas sesi temuramah ini. Semoga Allah memberikan kebaikan kepada kaum Muslimin melalui informasi yang dapat dikongsikan bersama insyaallah.

Semuanya bermula pada akhir 2004, setelah Mujahidin Pattani Darussalam mengeluarkan deklarasi perang bertarikh 4 Januari 2004 dan setelah berlakunya tragedi pembunuhan beramai-ramai di Masjid Kerisik dan Pekan Tabal (Takbai), Abu Ukkasyah Al-A’rabi yang ketika itu sedang transit di Kuala Lumpur, Malaysia, telah menuju ke Pattani Darussalam. Abu Ukkasyah pergi kesana dengan diiringi oleh Imam Waqqas, Abu Abdillah dan ana sendiri. Kesemua kami adalah anggota Majlis Asy-Syura Al-Mujahidin. Kami menyamar sebagai
golongan Ustadz .... (untuk mengikuti lanjutan temuramah ini,
sila klik disini)

3 comments:

Unknown said...

Salam..siapa yang akan menyambut saudara dari malaysia disana?

c-man joglo said...

jangan menyebar kebencian di indonesia
nabi aja mangajarkan kita nggk membeci orang yang tidak seiman dg kita
kamu jg bukan nabi
kamu hanya orang yang sok tau tentang agama
sok ngerti tentang arti jihad
DAMAI INDONESIA KU
DAMAI NEGRIKU

Diary Sang Terroris said...

Assalamu'alaikum warrohmatullahi wabarrokatuh...
InsyaAllah kami sambut serua jihad ini, gimana caranya agar kami bisa menggabungkan diri dengan kafilah jihad di sana...??
Wassalamu'alaikum warrohmatullahi wabarrokatuh...